Dosarul de personal – responsabilitatea unui profesionist

noiembrie 21, 20220

Fiecare antreprenor înțelege importanța unității și creării unui coletiv de muncă al cărui nevoi sunt nu doar îndeplinite, dar și anticipate. Complexitatea raporturilor angajat-angajator este supusă constant dinamicii, modificării și transformării.

Un exemplu grăitor în acest sens sunt tocmai numeroasele modificări ale Codul Muncii, dar și măsurile de creștere salarială care urmează să intre in vigoare din 2023, despre care am adus în vedere aici: .

Dosarul personal al angajatorului vine astfel și aduce împreună elementele esențiale ale activității acestuia, elemente care au fost supuse în ultima perioadă schimbării, iar din această cauză acesta trebuie organziat în condiții profesioniste de legalitate.

Ce este dosarul de personal și ce cuprinde?

Pe scurt, este un set de documente cu toate datele și informațiile necesare pentru derularea raportului de muncă.

În ceea ce privește componența dosarelor de personal, conform dispozițiilor H.G. nr.905/2017, trebuie să cuprindă :

  1. Actele necesare angajării (ex: copie bulletin, aviz medical, acte stare civila, CV, etc.);
  2. Contractul individual de muncă, împreună cu:

– fișa postului;

– oferta de angajare;

– raportul de evaluare conform criteriilor stabilite;

3. Actele referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă;

4. Alte documente:

  • cererile angajatului de efectuare a zilelor de concediu (de odihnă sau fără plată);
  • declarație pe propria răspundere privind persoanele aflate în întreținere pentru acordarea deducerii personale;
  • declarație privind funcția de bază;
  • extras bancar pentru contul în care urmează să fie virat salariul;
  • certificat de cazier judiciar;
  • copie dupa permisul de conducere;
  • procese verbale de primire a bunurilor companiei pe care le utilizează (telefon mobil, laptop, automobil);
  • orice alte documente pe care, în funcție de specificul activității, angajatorul le consideră relevante pentru derularea în bune condiții a raportului de muncă.

Pune responsabilitatea documentelor angajaților în mâinile unor profesioniști! Salvezi timp, resurse, dar cel mai important vei fi mereu informat cu privire la aplicabilitatea noii legislații din domeniu.

Intră în discuție cu noi și vom avea grijă de particularitățile fiecărei situații apărute în afacerea ta, echipa noastră de resurse umane si salarizare te va susține la fiecare pas!

Leave a Reply

Adresa
Calea Chișinăului, nr. 45

Etaj 1, Camera 1-5
Ne găsiți și online
Pe următoarele platforme de social media
KONTTOAdresa
Calea Chișinăului, nr. 45

Etaj 1, Camera 1-5
ContactTelefoane
Prezentă OnlineNe găsiți și online
Pe următoarele platforme de social media